Dodo

These values may differ with what you see in-game or written elsewhere. But that is what the dossier says.
Common Name
Dodo
Group
Species
Raphus replicare
Time Period
Późny Holocen
Diet
Roślinożerna
Nieświadomy
Steam.svg
czerwiec 2, 2015
Xbox One.svg 729.0
grudzień 16, 2015
PS.svg 501.0
grudzień 6, 2016
Logo Mobile.svg 1.0
maj 24, 2018
Nintendo Switch.svg 599.0
listopad 30, 2018
Komenda spawnująca
admincheat summon Dodo_Character_BP_C
lub
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/PrimalEarth/Dinos/Dodo/Dodo_Character_BP.Dodo_Character_BP'" 500 0 0 35
Variant Aberracyjne Dodo
admincheat summon Dodo_Character_BP_Aberrant_C
lub
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/PrimalEarth/Dinos/Dodo/Dodo_Character_BP_Aberrant.Dodo_Character_BP_Aberrant'" 500 0 0 35
Variant Dodo (Rękawica)
admincheat summon Dodo_Character_BP_Aggressive_C
lub
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Genesis/Dinos/MissionVariants/Gauntlet/Bog/Dodo_Character_BP_Aggressive.Dodo_Character_BP_Aggressive'" 500 0 0 35
Variant Dodo (Rękawica) (Wielkie)
admincheat summon Dodo_Character_BP_Aggressive_Large_C
lub
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Genesis/Dinos/MissionVariants/Gauntlet/Bog/Dodo_Character_BP_Aggressive_Large.Dodo_Character_BP_Aggressive_Large'" 500 0 0 35
Variant Dodo (Sport)
admincheat summon Dodo_Character_BP_Basketball_C
lub
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Genesis/Dinos/MissionVariants/Sport/Dodo_Character_BP_Basketball.Dodo_Character_BP_Basketball'" 500 0 0 35

2 Dodo powyżej wzrostu 2.4x w ARK: Mobile mogą być ujeżdzane.
3 W ARK: Mobile hodowlane dodo mają różne rozmiary.

Preferred Food
Preferred Food Primitive Plus Icon.png
Data
XP For Kill
1 XP
Drops
22 - 30 °C / 72 - 86 °F
Incubation Time
49m 59s
Baby Time
1h 32m 35s
Juvenile Time
6h 10m 22s
Adolescent Time
7h 42m 57s
Total Maturation Time
15h 25m 55s
Breeding Interval
18h - 2d
Habitat

no MAP specified

no MAP specified

Powszechne             Rzadkie
  Nieoswajalne   Jaskinia

Dodo jest jednym ze stworzeń występujących w ARK: Survival Evolved. Jest on używany najczęściej jako "Kura", gdyż znosi masę jajek, które możemy zjeść lub wykonać z nich karmę dla dinozaurów.

Ogólne[edytuj | edytuj kod]

Dossier[edytuj | edytuj kod]

W tej sekcji znajduje się kopia dossieru napisanego przez Helenę Walker. Możliwe, że istnieją różnice między informacjami w tym tekście a prawdziwym stworzeniem w grze.

NoteHelena.png
Dzikie

Raphus replicare (znany inaczej jako ptak dodo) jest prawdopodobnie najgłupszym stworzeniem jakie spotkałam. Chodzi po plażach wyspy wydziobując jagody z krzaków i będąc zjadanym przez drapieżniki. Gdyby nie dodo, cały łańcuch pokarmowy wyspy rozpadłby się.

Ten podgatunek dodo wypracował sobie wymyślny sposób na przetrwanie: nieustannie rozmnażają się. Jestem święcie przekonana, że osiągają pełną dojrzałość w ciągu kilku tygodni od narodzin. To jedyne co utrzymuje ten gatunek przy życiu na wyspie.

Udomowione

Mimo, że można oswoić Raphus replicare, nie widzę w tym sensu. Nie potrafi unieść wystarczająco, by zostać zwierzęciem jucznym, nie zapewnia wiele mięsa i jest za głupi by być towarzyszem. Jedyne do czego Raphus Replicare może się przydać to zdobywanie jedzenia w sytuacji krytycznej. Uważam, że hodowanie kilku właśnie na takowe kryzysy ma jakiś sens.

~ Helena

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Dodo bezcelowo przechadzają się po plażach, równinach i lasach wyspy z niewielką prędkością. Gdy dodo zostanie zaatakowany, nie będzie się bronić, a wszystkie pobliskie dodo zaczną powolnie uciekać. Wszystko od pojedynczego stada Kompich do pojedynczego 20x20px Spinozaura walkę z dodo wygra bezdyskusyjnie. Nawet jeśli gracz podniesie jajko dodo, ptak nie zareaguje. Dodo będą także od czasu do czasu utykać w kłodach na brzegach wyspy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Nielatający gatunek gołębia, dodo ze swoim wielkim dziobem i tęgim ciałem jest łatwe do zidentyfikowania.

Regiony kolorystyczne[edytuj | edytuj kod]

Szablon:PaintRegions

Łup[edytuj | edytuj kod]

W ARK: Survival Evolved Mobile:

W Primitive+:

Statystyki i ich rozwój[edytuj | edytuj kod]

Zwierzęta mają inne statystyki w Survival of the Fittest niż podane poniżej

Atrybut Podstawowe Wzrost na poziom Bonus oswojenia
Dzikie Oswojone Additive Multiplicative
Health 40 +8 +5.4% 0.07
Stamina 100 +10 +10%
Oxygen 150 +15 +10%
Food 450 +45 +10% 15%
Weight 50 +1 +4%
Melee Damage 5 +0.25 +1.7% 14% 17.6%
Movement Speed 100% N/A +1% 200%
Torpidity 30 +1.8 N/A 0.5
Movement Base Speed Sprinting Speed Stamina
Wild Tamed Wild Tamed
Walking 65 ? 136.5 95.55 4
Swimming 300 ? ? ? ?

Szablon:CreatureStats/attacks

Szablon:WildStats

Oswajanie[edytuj | edytuj kod]

Szablon:TamingInfo

Powalenie[edytuj | edytuj kod]

Dodo jest łatwo oswoić, powalić go można nawet własnymi pięściami, prymitywną maczugą lub strzałem procy w głowę. Użycie łuku czy 20x20px strzały usypiające zwiększają ryzyko śmierci dodo.

Przysmaki[edytuj | edytuj kod]

Szablon:TamingTable Szablon:TamingNote

Szablon:Ingredients

Walka[edytuj | edytuj kod]

Ta sekcja opisuje sposoby walki z dodo.

Ogólne[edytuj | edytuj kod]

Uderzasz dodo, on skrzeczy, muzyka do walki zaczyna grać, dodo ucieka powoli. Śmiejesz się, bo jest tak żałośnie powolny. Wyciągasz swój miecz, po trzech uderzeniach dodo umiera, po 5 masz jego mięsko, po 3 minutach masz je upieczone w ustach. Oto walka z dodo w skrócie. Dodo są ogółem niezdarne i uparte, zawsze będą próbować uciekać od agresora. Mają zwykle bardzo niskie zdrowie, więc prawie każda, jeśli nie każda broń może je zabić. Dlatego są dobrym celem do zabicia jak i oswojenia dla początkujących, jak i szybkim sposobem na zdobycie mięsa dla graczy zaawansowanych. Mimo, że są bezużyteczne w walce, wielu doświadczonych graczy ma armię dodo, by mieć dostęp do ich jajek i by budzić grozę w sercach wrogów.

Strategia[edytuj | edytuj kod]

Celowanie w głowę dodo zwiększy obrażenia trzykrotnie, przez co ptak padnie bardzo szybko. Celowanie w tułów zwykle również zadziała. Jedno ugryzienie większości drapieżników (lub atak silnego roślinożercy) zabije je natychmiastowo. Czasem, przejście po nich 20x20px giganotozaurem lub brontozaurem zabije je obrażeniami od zmiażdżenia. Są tak słabe, że machnięcie ogonem brontozaura w celu pozbierania jagód może wybić całe stado dodo.

Polując na dodo, rzuć włócznię celując w głowę by zabić je od razu. Użyj dowolną broń wystarczająco silną, by zabić dodo natychmiastowo, aby reszta stada nie zaczęła uciekać.

Uzbrojenie[edytuj | edytuj kod]

Pięści załatwią sprawę, ale włócznia rzucona w głowę dodo prawie zawsze zabije je jednym strzałem. Proca, lub łuk również bardzo szybko wykończą ptaka. Można oczywiście użyć wierzchowca (jeśli takowego się posiada) by prawie natychmiastowo zabić dodo. Wszystko o sile takiej samej lub większej niż triceratops zabije dodo 1 atakiem.

Zagrożenia[edytuj | edytuj kod]

Będzie uciekać od ciebie z bardzo niską prędkością (co zwykle nie sprzyja ubijaniu go). Jedyne na co trzeba uważać przy polowaniu na dodo, to drapieżniki, które wpierw rzucą się na niego, a potem na gracza. W każdej innej sytuacji dodo to łatwy cel. Sam ptak dodo nie jest zagrożeniem. Jeśli z jakiegoś powodu zaatakuje - zada jakieś 5 pkt. obrażeń.

Jedyna sytuacja, w której dodo może być groźny, to gdy jest oswojony. Jeśli ujarzmiony został na poziomie wyższym niż 120 i otrzymał kilka poziomów w obrażenia - może zabić. (rzadkie jak widok oswojonego araneo)

Słabości[edytuj | edytuj kod]

Podstawową słabością dodo jest niechęć do kontrataku. Głowa ptaka to bardzo łatwy cel i jak u wielu innych stworzeń - najbardziej wrażliwa na obrażenia część ciała. Włócznia czy kamienna strzała, które trafiły w głowę zabiją ptaka przy pierwszym lub drugim strzale.

Użyteczność[edytuj | edytuj kod]

Role[edytuj | edytuj kod]

Alarm: Ustawienie dodo na "agresywny" i postawienie go w bazie to dobry alarm, ponieważ każdy kto będzie chciał wejść do twojej bazy, będzie musiał zabić dodo, co wyświetli powiadomienie na twoim ekranie gdy jest się poza bazą.

Kura: Przez ilość jaj jakie produkują dodo, niektóre plemiona mogą tworzyć farmy dodo, na których w małych klatkach trzymają duże ilości dodo, by zbierać ich jajka. Ale nie muszą to być oswojone dodo, dzikie samice także będą znosić jajka a do tego, nie muszą być karmione! Wystarczy zrobić małą klatkę, za pomocą np. pteranodona czy argentavisa wrzucić do niej jak najwięcej samic dodo, kilka samców i oviraptora, który przyspieszy produkcję jaj. Wystarczy od czasu do czasu przyjść i podnieść jajka. Dzikie dodo nie potrzebują jedzenia i nie wliczają się w Limit Zwierząt na Plemię. Dodo także rozmnażają się bardzo szybko, co jeszcze bardziej sprzyja hodowli jaj, a z dodo w drugiej fazie dorastania można wydobyć spore ilości prastarego mięsa. W umiarkowanym klimacie, nie trzeba wiele z siebie dawać by wykluć jajko - wystarczy je wyrzucić i czekać aż się wykluje. Dodo zapewniają także wyśmienite źródło pokarmu dla oswojonych titanboa, które oswojone jeść będą jedynie jajka. Ich jajka mogą także przydać się do oswojenia oviraptora, mimo że nie są tak efektywne jak jajka innych, większych stworzeń, to są najłatwiejsze do zdobycia.

Żywy schowek na prastare mięso: Każdy dodo zabity przez oswojonego ichthyornisa po wydobyciu zostawi małą ilość prastarego mięsa. Jako że prastare mięso bardzo szybko się psuje, dodo mogą być trzymane przy życiu do póki następna sztuka mięsa nie jest potrzebna. Ci, którzy preferują zagrody do oswajania, mogą wybudować osobną dla oswajanego zwierzęcia i osobną dla dodo.

Rozpraszacz: Mimo, że próba użycia dodo w walce wydaje się na pierwszy rzut oka śmiechu warta, to nie jest to wcale tak głupie. Przecież drapieżnik jedzący twoje dodo - nie je ciebie. Karz swoim dodo atakować cel i uciekaj. Oswój kolejne dodo, których użyjesz tak samo. Dobry sposób na przeżycie dla początkujących graczy.

Broń biologiczna: Ponieważ dodo mogą przenosić bagienną gorączkę i mogą zarazić nią innych graczy, zainfekowany dodo może być niezłą bronią biologiczną, mającą na celu osłabić wrogie plemie. Wystarczy włączyć u niego tryb wędrowania, wpuścić go do bazy wroga i patrzeć jak choroba zmniejsza ważne statystyki u wroga. (Doładowuj poziomy w Prędkość ruchu)

Chodząca bomba: Ładunki C4 mogą być przyczepione do dodo w sporych ilościach, przez co po włączeniu u niego wędrowania i wpuszczeniu do bazy wroga, ten zaatakowany przez agresywne dinozaury lub uderzony przez gracza eksploduje - a wraz z nim agresor. Jeśli dodo zostanie zestrzelony, ładunki trzeba po prostu zdetonować. Jeśli nikt nie zabije dodo, C4 można zdetonować kiedy i gdzie się chce.

Notki/Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Dossier błędnie nazywa dodo Raphus Lazarus w sekcji "oswojony" (Mowa o notce w grze, nie o dziale w artykule).
  • Ich prędkość ruchu jest bardzo niska, ale naprawdę bardzo szybko pływają, co może ułatwić ich transport, choć po aktualizacji v241 najlepszy sposób na przemieszczenie dodo to podniesienie go i rzucenie nim.
  • W wydarzeniu "ARK: Fear Evolved" występuje nowy rodzaj dodo - zombodo, które pojawiają się razem z Dodorexem i są agresywne w stosunku do gracza.
  • Dodo może być nosicielem bagiennej gorączki.
  • Dodo są drugą maskotką gry (najważniejsze są raptory) i pojawiają się na plakatach promujących wydarzenia specjalne (najpopularniejsze: Dodorex).
  • Jeśli dodo są rozmnażane w za dużych ilościach spowoduje to spadek wydajności serwera jak i samej gry.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Aktualizacja Zmiany
221.0 Added the ZomDodo, DodoRex, and the DodoRex Mask Skin for the ARK: Fear Evolved event
221.2
223.0 Added the creature "fur" pass to make hair and feathers look better
225.1 The DodoRex dossier is now given when claiming it
237.0 Added the Bunny Dodo for the ARK: Eggcellent Adventure event
237.1 Summoned DodoRex is now auto-tamed and doesn't run forward forever
241.0 You can now pickup and throw the Dodo
242.3 Other than humans, only tamed Dodos can transmit Swamp Fever now
249.0 Added the Dodo Wyvern and the DodoWyvern Mask Skin for the ARK: Fear Evolved 2 event
256.0 Nowe efekty dźwiękowe dla dodo
275.0 Dodatek Aberration 20x20px Aberracyjne Dodo zostało dodane do gry

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Nav creatures