Jedzenie

Note.png Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Digesting.png
Food.png

Jedzenie jest przedstawieniem tego, jak najedzony obecnie jesteś. Z czasem stopniowo staniesz się coraz bardziej głodny, lecz akcje, które wykorzystują Energia także zmniejszą twój głód. Jeśli twojej postaci jest Zimno, to szybciej stanie się głodna. Jeśli twoje Jedzenie osiągnie 0, będziesz 20x20px Głodować, wyczerpując swoje Zdrowie i stopniowo zwiększając Apatię. Jedzenie może zostać zwiększone poprzez by zjedzenie Jagód, Mięsa, Warzyw, Wędzone Mięso lub Jaja.

Energia i leczenie[edytuj | edytuj kod]

Gdy twoje zdrowie/energia jest zmniejszone z jego maksimum, z czasem się odzyskuje gdy przyczyna spadku została przerwana (zaprzestano walki, przerwano bieganie/pływanie, itp.). Odzyskiwanie powoduje spadek statystyki jedzenia w przyspieszonym tempie, który szybko skutkuje w głodowaniu twojej postaci jeśli nie została odpowiednio zadbana

Rozwijanie statystyki[edytuj | edytuj kod]

Oddając punkt na Jedzenie zwiększa twoje maksymalne Jedzenie o 10. Nie zapewnia to żadnych zmian na odżywczości czy wartości tego, co jesz lecz pozwala ci mieć więcej trawionego jedzenia naraz, co zajmuje dłużej do wyczerpania do 0.

  • Gdy jesz (wyłączając z tego 20x20px Rzadki Grzyb), twój głód nie zostaje natychmiastowo odnowiony. Zamiast tego daje ci efekt regeneracji głodu, którego ostateczna wartość zależy od tego co jesz.
  • Jedząc więcej jedzenia niż twój pasek głodu jest w stanie utrzymać nie zrani cię, lecz nie zostanie on również zachowany na później. To czyste marnotrastwo jedzenia.
  • Niektórzy gracze nie inwestują żadnych punktów w statystyki Jedzenia. Jest ona uważana za statystykę o mniejszym priorytecie, gdyż źródła jedzenia jest pełno i jest łatwo zdobywane w ARK.
  • Możesz również zjeść 20x20px Surowe (Jedzenie= +10 & Zdrowie= -5) lub Zgniłe (Jedzenie= +3.5 & Zdrowie= -12) mięso, lecz to spowoduje zmniejszenie twojego zdrowia i zapewni niewielkie zwiększenie Jedzenia.

Szablon:Navbox/stary/stary