Metal

Szablon:DisambigP+

Metal

Metal.png

Ruda metalu, wykopana ze skał znajdujących się zwykle wysoko w górach lub w jaskiniach. Może zostać poddana rafinacji w Piecu, celem pozyskania Sztabek Metalu.

Szablon:Infobox resource section

Przedmiot
Waga 1.0
Rozmiar stosu 200
Komenda spawnująca
lub
cheat GFI Metal 1 0 0
lub
cheat giveitem "Blueprint'/Game/PrimalEarth/CoreBlueprints/Resources/PrimalItemResource_Metal.PrimalItemResource_Metal'" 1 0 0
Obecne w Zrzutach
Crafting
Crafted in Metal Foundry Logo Mobile.svg
Purchase (Mobile)
Unlocks [[File:
Error_ Table Purchasables not found.
.png|20x20px|class=itemlink|alt=]] [[
Error: Table Purchasables not found.
| ]]

Metal jest ważnym zasobem w ARK: Survival Evolved. Jest używanym do wytwarzania przeróżnych narzędzi i struktur, lecz musi być przepalony w sztabki dla większości z nich.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Metal jest wydobywany z wielu różnych rodzai skał. Możliwe jest wydobycie go z normalnych skał, lecz mają one znikomy zasób tego surowca. Niektóre skały posiadają znacznie większy zasób metalu. Te metalowe skały z wyglądu są bardziej gładkie, ze złotymi żłobieniami w przeciwieństwie do normalnych skał. Zwykle zagęszczenie metalowych skał jest znacznie większe na terenach uważanych za niebezpieczne lub trudnodostępnych, takich jak szczyty gór, jaskinie, rzeki, wąwozy czy głębiny mórz.

W Aberracji da się znaleźć złote skały, lecz skały z niebieskimi żyłami (znaleźć je można w Świetlnym Regionie) także zawierają pokaźne zasoby metalu.

Skały można łupać zarówno za pomocą kilofa, najlepiej metalowego jako, że wydobywa znacznie więcej metalu z jednej skały, lub dzięki najbardziej efektywnej metody - używając do tego Ankylozaura z jego wzmocnionymi obrażeniami do walki wręcz. Dzięki niemu przenoszenie rudy metalu jest znacznie łatwiejsze. Główne mechaniki zbieractwa zasobów zaprezentowany jest w artykule Surowce odnawialne.

Tworzenie[edytuj | edytuj kod]

Metal jest przetapiany z użyciem pieca, bądź pieca przemysłowego, w sztabki metalu, które są istotnym składnikiem tworzenia. Aby stworzyć sztabkę, należy przetopić dwie rudy metalu (co zajmuje 20 sekund w piecu i 1 sekundę w jego przemysłowym odpowiedniku).

Metal jest wymagany do stworzenia poniższych przedmiotów:

Lokalizacje[edytuj | edytuj kod]

Bogate występowanie metalu. Wielkość kropki jest orientacyjnym skoncentrowaniem złoża metalu. Sprawdź interaktywne Mapy zasobów dla wszystkich występowań na oficjalnych mapach jak również na niektórych Modowych.

W Centrum węzły metalu rozsiane są po całej mapie. Część z nich możesz znaleźć niedaleko plaży, lecz większość znajduje się w wyżej położonych regionach.

Zbieranie[edytuj | edytuj kod]

Poniżej znajduje się lista stworzeń i narzędzi, które mogą być użyte do wydobycia metalu.

Cannot execute query from Wikimedia\Rdbms\DatabaseMysqlBase::tableExists while transaction status is ERROR.

Doedicurus może zebrać metal z niektórych (ale nie wszystkich) Obsydian nowych skał.

Strategia[edytuj | edytuj kod]

  • Jeżeli jest z tobą inny gracz, może on wziąć ciebie i twojego Ankylozaura używając Kwezala. Podleci on z tobą od skały do skały w górach, a ty zbierzesz je nawet bez dotykania ziemi. Strategia ta pozwala na wysoką mobilność i większą ilość noszonego ciężaru jako, że Kwezal może nieść ze sobą znacznie więcej niż Ankylozaur.
  • Noszenie ze sobą Ankylozaura przeciwnej płci zapewnia bonus od kopulacji dla dino zbierającego metal. Zapewnia to 33% bonusu do obrażeń, co przekłada się na zwiększenie wydobywanego metalu. Ten drugi Ankylozaur może być niskiego poziomu więc jak przypadkiem zsunie ci się z góry i upadnie to nie będzie wielkiego żalu po jego stracie.

Redukcja Wagi[edytuj | edytuj kod]

Poniższe stworzenia mają redukcję wagi Metalu w swoim ekwipunku o daną wartość:

Stworzenie Redukcja o
Ankylozaur 75%
Argentawis 50%
Pustoszyciel 50%

Dodatkowe informacje/Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Zamarznięty Ząb na szerokości geograficznej 35 i długości 55 zawiera niezwykle wysokie ilości metalowych na i w okolicach szczytu. Zalecana jest jednak ostrożność podczas zdobywania szczytu; jako, że jest tam niezwykle stromo to łatwo o potknięcie się i upadek.
  • Niskopoziomowe postacie mogą udać się w małe góry w Południowych Wyspach na okolice szerokości geograficznej 76 i długości 44, które mają pokaźną ilość skał metalowych (100+ jednostek przy użyciu metalowego kilofa) na jego szczycie, wraz z małym zasobem kryształu. Południowa strona gór jest łatwa do wspinaczki oraz rozsiane są na niej kolejne ilości skał z metalem. Okolica ta jest dosyć łagodna, zamieszkana głównie przez niskopoziomowe stworzenia roślinożerne, z pojawiającym się czasami Raptorem czy Karnotaur.

Screenshots Gallery[edytuj | edytuj kod]

Szablon:MissingTranslations