Ropa

Disambig.png Ten artykuł jest o Ropa, ale możliwe że szukasz Oil (Tusoteuthis)

Szablon:DisambigP+

Oil

Oil.png

Gęsta kropla oleistego atramentu. Może być rafinowana na paliwo.

Zasoby
Rodzaj Resource
Narzędzia [[File:20x20px|class=itemlink|alt= Kamienny kilof
20x20px|class=itemlink|alt= Metalowy kilof
20x20px|class=itemlink|alt= Kamienny topór
20x20px|class=itemlink|alt= Metalowy topór.png|20x20px|class=itemlink|alt=]] [[ Kamienny kilof
Metalowy kilof
Kamienny topór
Metalowy topór | ]]
Przedmiot
Waga 0.2
Rozmiar stosu 100
Komenda spawnująca
lub
cheat GFI Oil 1 0 0
lub
cheat giveitem "Blueprint'/Game/PrimalEarth/CoreBlueprints/Resources/PrimalItemResource_Oil.PrimalItemResource_Oil'" 1 0 0
Crafting
Crafting Time 2s
Used to craft 0 items
Used to craft 0 items
Crafted in Garnek do gotowania
Kuchenka przemysłowa
Crafting Yields 12 Pieces
Ingredients
Wszystkie potrzebne zasoby

Ropa jest zasobem w ARK: Survival Evolved.

Można ją zebrać z ciemnego kamienia w pobliżu plam ropy w oceanie za pomocą Kilofa. Może też zostać zdobyta poza wodą z pokładów ropy naftowej znajdujących się do na wyspie Whitesky Peak i dookoła niej, w lewej górnej części śnieżnych gór w dodatku Ragnarok lub poprzez zabicie Bazylozaur, 20x20px Trylobit, Pijawka, and Egzekutor. Innym sposobem na zdobycie ropy jest oswajanie które taką ropę produkują, na przykład Żuk Gnojowy.

Wytwarzanie z użyciem ropy[edytuj | edytuj kod]

Ropa może być poddana rafinacji w Piecu lub piecu przemysłowym w celu wytworzenia benzyny.

Jeżeli wsadzi się ropę do wędzarni wraz z prochem krzemowym i pieczonym mięsem lub prastarym pieczonym mięsem, przygotuje się 20x20px Suszone mięso i 20x20px Prastare suszone mięso.

Ropa jest również potrzebna do wytworzenia poniższych przedmiotów: Szablon:ListaPrzedmiotów Full list of items crafted with Oil

Produkcja ropy[edytuj | edytuj kod]

Ropa może być wyprodukowana poniższymi metodami:

Zbieranie ropy[edytuj | edytuj kod]

Ropę można wydobywać za pomocą 20x20px Kamiennego Kilofu lub 20x20px Metalowego Kilofu. Kamienny kilof daje od 0 do 1 baryłki ropy na 1 złożę ropy, podczas gdy 20x20px Metalowy Kilof daje 0-10 baryłek ropy. Oprócz używania narzędzi do wydobywania ropy, można posłużyć się dodatkowo dinozaurami Ankylozaur lub Dunkleosteus aby zwiększyć efektywność pracy wydobywania.

Istnieją 3 główne środowiska, w których odradzają się złoża ropy: ocean, podwodne jaskinie i wzdłuż plaży Śnieżnego Biomu. Zobacz interaktywne Resource Maps dla wszystkich zdarzeń na oficjalnych mapach oraz na zmodowanych mapach.

Wydobywanie ropy[edytuj | edytuj kod]

Złoża ropy można znaleźć na całym oceanie. Złoża ropy w oceanie są łatwo widoczne, gdyż wypuszczają ciemną smolistą plamę, która unosi się do góry. Do skutecznego wydobywania ropy, można się przygotować oswajając potężnego Megalodon lub szybkiej i zwinnej Ichthy.

Bardziej skuteczną metodą jest oswojenie Dunkleosteus, który samodzielnie może gromadzić złoża ropy, podczas obrony przed Plesiosaur.

Stosunkowo rzadkie, bowiem duże skupiska złóż ropy w różnych lokalizacja dna oceanu. Jedno skupisko takich złóż można znaleźć na współrzędnych: 10.2 szerokości i 25.5 długości, dając tym samym 300-500 baryłek ropy, w zależności od metody zbieractwa.

Wydobywanie ropy w podwodnych jaskiniach[edytuj | edytuj kod]

Najwyższą gęstość złóż naftowy można znaleźć w podwodnych jaskiniach, w 1 jaskini można uzyskać sporo baryłek ropy, gdzie w pozostałych miejscach, czyt. ocean, plaża na śnieżnym biomie, jest to o wiele mniejsza wartość. Aby dostaś się do jaskiń, należy zaopatrzyć się w zarówno podwodnego dinozaura oraz dla dłuższego wstrzymania oddechu Lazarus Chowder lub zestawu podwodnego SCUBA Tank.

Możliwe jest również sprowadzenie Ankylosaurus do takiej jaskini. Z Ankylosaurus w jaskiniach można je wyczyścić w ciągu kilku sekund.

Wydobywanie na plaży śnieżnego biomu[edytuj | edytuj kod]

Jeśli nie czujesz się pewnie pod wodą, możesz zbierać ropę na powierzchni. Niemniej jednak wszystkie te naziemne złoża odradzają się w zdradliwym Biomie Zimowym i na różnych górach lodowych.

Dobrą strategią zbierania tych złóż jest użycie 2-osobowej drużyny, używając Quetzal i Ankylosaurus. Po prostu podnieś Ankylosaurus (z twoim kolegą z drużyny) i przelatuj obok wszystkich złóż ropy, pozwalając Ankylosaurus wydobywać je w locie. Statystyka wagi Ankylozaura nie ma znaczenie, ponieważ wszystko jest przenoszone przez Quetzal.

Spalona Ziemia[edytuj | edytuj kod]

Na mapie Spalona Ziemia, można zebrać do 16 baryłek ropy z czerwonego Jug Bug zbliżając się do nich i naciskając Szablon:Controls. Ropę można również zbierać autonomicznie umieszczając Oil Pump na żyle ropy.

Aberracja[edytuj | edytuj kod]

Oprócz powyższej głównej metody, jedyne źródło skał z ropą znajduje się na powierzchni mapy i najgłębszych powierzchniach czerwonej strefy, w której znajdują się ogromne skały z ropą. Jednak powierzchnia jest niebezpieczna, ponieważ okupuje ją Reaper King i dostępność w ciągu dnia (słońce wypali wszystko o świcie i popołudniu) podczas gdy czerwona strefa zawiera wiele skał z promieniowaniem . Inną metodą jest zabijanie Trilobite w pobliżu wody lub używając Dung Beetle aby uzyskać olej przez odchody.

Resource Maps[edytuj | edytuj kod]

Aby uzyskać bardziej szczegółowy widok lokalizacji ropy, patrz

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Nav Taming pl: