Stimberki

Note.png Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Stimberki

Stimberry.png

Te powszechnie spotykane jagody o białym zabarwieniu sprawiają, że po ich zjedzeniu odzyskasz trochę energii, delikatnie się najesz oraz lekko zniwelujesz efekty apatii, lecz spowodują także odwodnienie twojego organizmu. Są one bardzo gorzkie, ale mogą zostać wykorzystane do stworzenia białego barwnika.

Przedmiot jadalny - wartości dla ludzi
Rodzaj Roślina
Jedzenie 1.5
Woda -10.0
Energia 5.0
Apatia -10.0
Pleśnieje w 10m
Przedmiot
Waga 0.1
Rozmiar stosu 100
Rozkłada się przez 2m
Komenda spawnująca
lub
cheat giveitem "Blueprint'/Game/PrimalEarth/CoreBlueprints/Items/Consumables/PrimalItemConsumable_Berry_Stimberry.PrimalItemConsumable_Berry_Stimberry'" 1 0 0
Purchase (Mobile)
Unlocks [[File:
Error_ Table Purchasables not found.
.png|20x20px|class=itemlink|alt=]] [[
Error: Table Purchasables not found.
| ]]

Stimberki są jednymi z jagód w ARK: Survival Evolved. Mogą być znalezione zbierając roślinność na całej wyspie.

Po skonsumowaniu, Stimberki zmniejszą poziom Apatii o 10,0 punktów. Może to być wyjątkowo przydatne przy powstrzymywaniu się od zaśnięcia po zjedzeniu Narkoberek lub przed otruciem podczas walki ze Skorpionami. Jedzenie Stimberek może także powstrzymywać efekty Strzał Usypiających podczas walk PvP.

Stimberki zmniejszają jednak poziom wody o 10,0 punktów, więc bardzo szybko odwodnią gracza jeśli zjedzone w dużych ilościach. Jedzenie dużych ilości stimberek zalecane jest tylko przy niskim poziomie jedzenia i obok źródła wody. Pojedyncza jagoda przywraca 1,5 punktów jedzenia.

Pleśnienie[edytuj | edytuj kod]

SchowekCzas pleśnienia
Ekwipunek gracza 10m
Oswojone dinozaury 40m
Wędzarka 1h 40m
Lodówka 16h 40m

Więcej informacji znajdziesz na Pleśnienie.

Tworzenie[edytuj | edytuj kod]

Stimberki mogą być użyte wraz z prochem krzemowym w Moździerzu by zrobić Stymulant.

Stimberki mogą być użyte także do zrobienia kilku Barwników.

Oswajanie[edytuj | edytuj kod]

Używanie stimberek do oswajania nie jest zalecane. Mimo że mogą być jedzone praktycznie cały czas bez czekania aż statystyka jedzenia spadnie, ich efektywność jest znacznie niższa niż innych jagód, nie wspominając o karmie. Wynikiem jest gigantyczny spadek efektywności (tj. dodatkowych poziomów) i wysoka konsumpcja stimberek.

Wymuszenie zjedzenia przez nieprzytomną zwierzynę zmniejszy jej apatię, co spowoduje że obudzi się wcześniej.

  • Wymuszenie jedzenia Stimberki przez oswojoną bestię spowoduje, że jej poziom jedzenia spadnie o 15 jednostek, lub 90 u Gigantozaura. Może to być wykorzystane do wyprodukowania dużej ilości Kału i jest szczególnie efektywne przy Phiomii, która produkuje duże ilości średniego kału i z Dodo, które produkuje duże ilości małego kału i ma 13% szansy na wyprodukowanie Jaja Dodo.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Efekt stimberek na Phiomii i mechanika stojąca za tym (po angielsku)

Szablon:Nav Oswajanie