Wędzarka

Note.png Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Wędzarka jest stosowana do wydłużenia czasu zepsucia różnego jedzenia i składników spożywczych. Wymaga Sparkpowder.png Proch krzemowy do funkcjonowania. Jedzenie włożone do wędzarki ma dziesięciokrotnie wydłużony czas zepsucia. Dla przykładu: 20px Surowe Mięso psuje się w ciagu 10 minut, lecz kiedy włożone jest do wędzarki, czas zepsucia zwiększy się do 100 minut (1:40:00).

Tworzenie[edytuj | edytuj kod]

Prócz przechowywania żywności, wędzarka jest w stanie zrobić 20px Suszone Mięso lub 20px Prastare Suszone Mięso. Produkcja suszonego mięsa w wędzarce zajmuje 36 minut. Suszone mięso ma trwałość 20 dni przy trzymaniu w wędzarce. Zrobienie suszonego mięsa wymaga zarówno Ropy jak i Proch krzemowy,oprócz tego Proch krzemowy wymagany jest do zasilania przedmiotu.

W przeciwieństwie do Large Storage Box.png dużej szafki, wędzarka mieści się w domku wysokim na jedną ścianę.

Wędzarka może jednocześnie produkować zarówno Suszone Mięso jak i Prastare Suszone Mięso.

Wzór na to, ile Sparkpowder.png prochu krzemowego potrzeba jednocześnie zarówno do produkcji X sztuk suszonego mięsa jak i do zasilania wędzarki na ten czas następująco: X × 4.2 dla jednego rodzaju lub ×3.6 dla obu rodzai razem wziętych. Na przykład 20 mięsa potrzebowałoby 84 prochu krzemowego, podczas gdy po 20 mięsa prastarego i zwykłego wymagałoby 144 prochu krzemowego. Nie bierze to pod uwagę psucia się mięsa, więc pewna część przepadnie. Rozkładając na czynniki limity stosu i ekwipunku, najbardziej praktyczny stosunek jest 1:1 dla produkcji jednego typu (stos mięsa do stosu prochu) lub 2:2:3 dla wielu rodzai (surowe do prastarego do prochu).

Zasilanie[edytuj | edytuj kod]

Wędzarka jest zasilana prochem krzemowym. Umieszczenie jednej sztuki prochu pozwoli na pracę wędzarki przez 30 minut. Po więcej informacji na temat psucia się żywności oraz czasu trwania tego procesu zajrzyj do Psucie.

Paliwo Czas Spalania
1 × Sparkpowder.png Proch krzemowy 30 minut
100 × Sparkpowder.png Proch krzemowy 2 dni, 2 godziny

  • Suszone mięso w rzeczywistości musi być zrobione z surowego mięsa, w celu zachowania wystarczającej wilgotności by nadal być zjadliwym, co jest przeciwieństwem do stanu podobnego jak smażone mięso w grze. Warto dodać, że dodanie ropy naftowej wywołałoby poważne problemy zdrowotne przy przyswajaniu.
  • "Wędzarka" jest traktowane jako struktura słomiana i może być uszkodzona przez wszystko pomijając nie-wybuchowe ataki dystansowe.

Szablon:PaintRegions

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Zrzut ekranu interfejsu Wędzarki