Woda

Note.png Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Poniższy artykuł jest zalążkiem. Możesz pomóc ARK: Survival Evolved Wiki rozwijając go.

Dehydrated.png
Water.png

Woda jest miarą tego jak nawodniony jesteś. Twój poziom nawodnienia spada wraz z czasem, a także akcje wymagające energii przyspieszą jego spadek. Jeśli jest ci gorąco, zrobisz się znacznie szybciej spragniony. Jedzenie Stimberek lub 20x20px Złotawych Grzybów (Aberracja) spowoduje także nagły spadek poziomu wody. Jeśli będziesz całkowicie odwodniony (poziom wody osiągnie 0), staniesz się odwodniony, a twój poziom zdrowia zacznie spadać a apatia drastycznie zacznie wzrastać. Nawodnić się możesz pijąc z zbiornika wodnego lub z kranu, zanurzając się, używając Bukłaku, słoika z wodą, manierki lub stojąc w deszczu.

Rozwijanie umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Umieszczenie punktu poziomu postaci w statystykę Wody zwiększy jej maksymalny poziom o 10. Pozwala to na dłuższe utrzymanie nawodnienia zanim spadnie do 0, choć większość graczy uznaje to za zmarnowanie poziomu.

  • Jedzenie jakichkolwiek jagód (oprócz Stimberek i Narkoberek dostarczy małą ilość wody (0,2 jednostki).
  • Jedzenie Zupy Wegetariańskiej lub 20x20px Kaktusianego Bulionu znacznie zmniejszy prędkość spadania twojego poziomu wody.
  • Możesz komendą admincheat GFI container 1 0 0 wymusić pojawienie się wody. Jest to przydatne na mapie "Spalona Ziemia", ponieważ w okolicy może nie być dużo wody.

Szablon:Navbox/stary/stary